پول الکترونیکی پول است که الکترونیکی رد و بدل شده است .  این شامل استفاده از شبکه های کامپیوتری و اینترنت و سیستم های ارزش ذخیره شده دیجیتال . نمونه هایی از پول الکترونیکی سپرده های بانکی، انتقال الکترونیکی وجوه (EFT) ، پرداخت مستقیم ، پردازنده های پرداخت ، ها و ارزهای دیجیتال مانند Bitcoin اخبار .
در حالی که پول الکترونیکی یک مشکل جالب برای رمزنگاری ، تا به امروز بوده است ، استفاده از پول الکترونیکی نسبتا کم در مقیاس بوده است. یکی از موفقیت نادر بوده است هشتپا سیستم کارت هنگ کنگ ، که به عنوان یک سیستم پرداخت حمل و نقل آغاز شده است و به یک سیستم پول الکترونیکی به طور گسترده استفاده می شود افزایش یافته است . سیستم کارت سپردار حمل و نقل لندن باقی مانده است اساسا یک سفر از پیش پرداخت بدون تماس . دو شهر دیگر عملکرد سیستم های پول الکترونیکی را اجرا کرده اند . بسیار شبیه به کارت هشتپا هنگ کنگ ، سنگاپور، یک برنامه پول الکترونیکی برای سیستم حمل و نقل عمومی ( رفت و آمد قطار ، اتوبوس ، و غیره ) ، بر اساس همان نوع ( FeliCa ) سیستم اختراع شده توسط Sony و برای اولین بار در توکیو و اوزاکا مستقر ، ژاپن. هلند نیز اجرا شده است یک سیستم پول الکترونیکی در سراسر کشور شناخته شده به عنوان Chipknip منظوره، و همچنین به عنوان OV- Chipkaart برای جمع آوری کرایه حمل و نقل . در بلژیک، یک شرکت خدمات پرداخت ، پروتون ، متعلق به 60 بانک بلژیکی صدور کارت ارزش ذخیره شده ، در سال 1995 توسعه داده شد . 
تعدادی از سیستم های پول الکترونیکی با استفاده از انتقال پرداخت به منظور تسهیل در پرداخت آسان و به اعتماد به نفس دریافت کننده وجه در رفتن از کیف پول الکترونیکی خود اجازه نمی در معامله تماس با ما . ایدهآینده، با تنها پول الکترونیکی با اختلاف نظر مواجه شده است . 

شارژ مستقیم همراه اول



تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, | 1:51 | نویسنده : مهدی |

بانکداری آنلاین ( یا بانکداری اینترنتی یا بانکداری الکترونیکی ) اجازه می دهد تا مشتریان از یک موسسه مالی برای انجام معاملات مالی در یک وب سایت امن است که توسط موسسه ، که می تواند یک بانک ، اتحادیه های اعتباری خرده فروشی و یا مجازی یا جامعه سازی است .
برای دسترسی به تسهیلات بانکی آنلاین یک موسسه مالی ، یک مشتری با داشتن دسترسی به اینترنت شخصی باید با نهاد برای خدمات ، ثبت نام و راه اندازی برخی از رمز ورود خود را ( تحت نامهای مختلف ) برای تایید مشتری . رمز عبور برای بانکداری آنلاین است که به طور معمول همان بانکداری تلفن نیست . موسسات مالی در حال حاضر به طور مداوم اختصاص شماره مشتری (همچنین تحت نام های مختلف ) ، یا نه مشتریان قصد دسترسی به تسهیلات بانکی آنلاین خود را . شماره مشتری به طور معمول همان شماره حساب نیست ، زیرا تعدادی از حساب را می توان به یک شماره مشتری مرتبط است . مشتری به تعداد مشتری لینک خواهد شد هر یک از این حساب که کنترل مشتری ، که ممکن است چک ، پس انداز، وام، کارت اعتباری و حساب های دیگر . شماره مشتری نیز نمی شود همان است که در هر بدهی یا کارت اعتباری که توسط موسسه مالی به مشتری صادر شده است .
برای دسترسی به بانکداری آنلاین ، مشتری به وب سایت موسسه مالی و تسهیلات بانکی آنلاین با استفاده از شماره مشتری و رمز عبور را وارد کنید . برخی از موسسات مالی تعیین کرده اند تا مراحل امنیتی اضافی برای دسترسی ، اما هیچ ثبات به روش اتخاذ شده وجود دارد .

تسهیلات بانکی آنلاین ارائه شده توسط نهادهای مختلف مالی دارای ویژگی ها و قابلیت های مشترک بسیاری است ، اما همچنین برخی که کاربرد خاص دارند .
ویژگی های مشترک قرار می گیرند بطور گسترده به چند دسته
مشتری بانک می تواند وظایف غیر کاربردی را از طریق بانکداری آنلاین ، از جمله انجام -
مشاهده مانده حساب
نمایش معاملات اخیر
دانلود صورتحساب های بانکی، به عنوان مثال در قالب پی دی اف
مشاهده تصاویر از چک پرداخت می شود
سفارش کتاب های چک
صورت حساب دوره ای دانلود
دانلود برنامه های کاربردی برای M- بانکداری، بانکداری الکترونیکی و غیره .
مشتریان بانک می توانند کارهای بانکی از طریق بانکداری آنلاین و ستد ، از جمله -
انتقال وجوه بین حساب های مرتبط با مشتری
پرداخت اشخاص ثالث از جمله پرداخت قبوض (نگاه کنید به ها ، مانند BPAY ) و انتقال تلگرافی / سیم
خرید سرمایه گذاری و یا فروش
برنامه های کاربردی وام و معاملات، مانند بازپرداخت ثبت نام
ثبت نام ابزار billers و پرداخت قبوض
موسسه مالی دولت
مدیریت از کاربران متعدد با سطح قدرت مختلف
روند تصویب معامله
روند بانکداری بسیار سریعتر تبدیل شده است
برخی از موسسات مالی ارائه خدمات اینترنت بانکی منحصر به فرد ، به عنوان مثال
پشتیبانی از مدیریت مالی شخصی ، مانند وارد کردن داده ها به نرم افزار حسابداری شخصی . برخی از پلت فرم های بانکداری آنلاین از تجمع حساب به مشتریان اجازه می دهد برای نظارت بر تمام حساب های خود را در یک مکان که آیا آنها با بانک اصلی خود و یا با نهادهای دیگر هستند .



تاريخ : شنبه 11 آبان 1392برچسب:, | 1:20 | نویسنده : مهدی |
مترجم سایت