سخت افزارعلوم ساخت اولین رایانه با نانولوله های کربنی و امید به یافتن جایگزینی برای عنصر سیلیکون

دنیای محاسبات در روز چهارشنبه به دستیابی به موفقیت نادر در فناوری نانو تحت درمان قرار گرفت . پژوهشگران دانشگاه استانفورد ایجاد کامپیوتر نانولوله های کربنی اولین کار اعلام کرد .

این یافته ها در نسخه این هفته در مجله علمی Nature منتشر شد. به رهبری استاد Subhasish میترا و H.S. فیلیپ وانگ ، محققان در پشت این پروژه آن را " سدریک ، " یک سرنام آزادانه مشتق شده است که برای نانولوله های کربنی مدار مجتمع دیجیتال است.

همچنین مشاهده کنید : اینتل و آی بی ام نشان آینده از تراشه های کامپیوتری

برای uninitiated، این تحول جدید، نشانه تغییری از سیلیکون محاسبات ترانزیستور ، یک فن آوری است که به زودی از حد آن خواهد شد از ترانزیستورها فقط می تواند آنقدر کوچک قبل از اثرات کوانتومی است متوقف کردن آنها از کوچک شدن هر بیشتر است. ترانزیستورهای نانو لوله های کربنی ، با این حال ، در حال حاضر یک راه حل واقعی تر برای نسل های آینده از کامپیوتر به خاطر آنها جریان الکتریسیته را بهتر از سیلیکون، و می تواند کوچکتر در مقیاس .

این بدان معناست که رایانه های مبتنی بر نانولوله های کربنی خواهد بود قادر به ارائه سرعت سریع تر و بهره وری بیشتر در مصرف انرژی ، امروز یک چالش تولید کنندگان نیمه هادی در حال مبارزه برای مقابله با هر نسل جدیدی از پردازنده.

تکنولوژی کربن نانولوله هنوز جدید است، با این حال، و مشکلات بسیاری . راه حل تیم استنفورد به برخی از مسائل کلیدی با اصلاح خطا : سیستم آنها می تواند خاموش کردن نانولوله های کربنی معیوب ، و آنها یک الگوریتم به آدرس misalignments از نانولوله های کربنیاست که می تواند در مدار کوتاه از این سیستم نتیجه توسعه یافته است.

"مردم در مورد دوره جدیدی از کربن الکترونیک نانولوله حرکت فراتر از سیلیکون صحبت شده است ، " میترا در بیانیه ای گفت . " اما چند تظاهرات از سیستم های کامل دیجیتال با استفاده از این فن آوری هیجان انگیز وجود داشته است . در اینجا اثبات است . "

در این مرحله، سدریک است قادر به انجام فوری ، محاسبات پیچیده مانند دسکتاپ می توانید کامپیوتر خود نیست. با این حال، به عنوان فن آوری پیشرفت می کند، یک روز قادر به باشد. نمونه استنفورد نشان دهنده اولین گام به سوی نمونه های قوی تر از محاسبات کربن نانولوله در آینده است.

 

آموزش کارت شارژ همراه اول

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, | 1:35 | نویسنده : مهدی |
مترجم سایت